onsdag 24 augusti 2011

Verkar riktigt bra

En liten uppdatering på lägenheten i föregående inlägg, blir att jag nöjd och belåten kan säga att det blir en kanonbra lösning:-)

Jag var inte med och tittade på den,men ringde sen självklart, helt nyfiken, till farmor lite senare på måndagen och frågade hur det hade gått.

Farmor verkade mycket glad över vad de sett,och dessto mer hon berättade så verkar det vara rena guldläget för dem.
Handikappsanpassat på bottenplan, så de slipper alla trappor. Stora ljusa fönster till alla hennes blommor. Ny tvättmskon installerad i lägenheten. Tillhörande balkong, så iallafall en liten trädgårdskänsla kan infinna sig. Centralt, och bara en väg mellan huset och mataffären.Och sist med inte minst,den lilla tvåan som jag trodde skulle bli klaustrofobisk för dem,visade sig var en riktigt stor 2.a på 87 kvadrat. Rena lyxvåningen ju;-)Är ju så en annan blir avundsjuk med sina 62 kvadrat här hemma.

Farmor har ännu inte tackat ja,men det vet jag hon kommer göra. Det är väl mer en rutinsak att säga att man ska tänka på det först,men bättre kan de inte komma undan med en flytt,och det sa hon också. Flytt är planerat till början av oktober. Det var något rum som skulle tapetseras först bla.Jag blev lite besviken över datumet,då det blir precis när jag skulle njuta av min semester jag tagit ut. Kanske kommer min tid en annan gång(suck).Nåja,inte tänka på sig själv nu!!

Som ni ser skriver jag farmor. Farfar är väl tyvärr inte lika glad att flytta överhuvudtaget. Jag förstår honom,och vet att han mår lite dåligt över det. Tro sjutton det, när hela världen rycks undan framför fötterna på honom. Tråkigt förstås,men hur gärna man än hade önskat att de kunde få bo kvar,så är det nödvändigt med en flytt nu,de fixar inte det praktiska längre. Bara att hoppas han vänjer sig snabbt och ser fördelarna med att slippa slå gräs,skotta snö,bära ved och vatten i hans ålder....Att byta ut det mot en varm lägenhet och att bara kunna vandra ut när man vill, borde iallafall bli en bra förändring även för honom.

Inga kommentarer: