onsdag 17 augusti 2011

Längtar.....

Ännu är det augusti. Sommaren gör sig mer och mer påmind om att försvinna och jag tror de flesta undrar var den igentligen tog vägen. 

Som jag skrev för ett par veckor sedan är jag dock helt nöjd med situationen ändå.Visst saknar även jag värme och sol, men hösten är en härlig tid och jag har lite småsaker att se fram emot.

I början av oktober ska jag ha två veckor semester. Sambon ska fara iväg till Norrland en vecka och veckan efter är det älgjakt. Jag ska ha egentid och njuta av mina egna grejer. Egen tv-dosa om kvällarna,vin till kvällsmat och mellan hundpromenaderna ska jag försöka och fixa hemmet med hjälp av lite nya prylar:-)En planerad Ullaredsresa,sovmornar och en hembjudning av mina syskon är också planerat. Kanske blir det mer trevliga överaskningar,men jag vill heller inte boka in för mycket,då jag ska njuta av ledig tid och bara få rå om mig själv och hunden. Tala om balsam för själen:-).

I går ringde även Camilla med en trevlig överaskningsfråga. Långt kvar än,men i början av november far hon och jag och ett gäng "kärringar" till En mysig stuga i Falkenberg. Lite vin,go mat,havsluft och spa är mer eller mindre inplanerat på denna helgtripp. Ska bli underbart kul,då jag känner de flesta som "gamla" skötare från mina förra jobb.Ska bli riktigt kul,och det känns bra att ha lite kul inplanerat framöver. Ger här en liten vink till Nina(jag vet att du läser;-),om att jag vill åka till Mullsjö och rida också... Kan vi inte dra ihop ett gäng snart?

1 kommentar:

Nina sa...

Får se till att ta tag i det där.... nu eller meddetsamma!!!!