onsdag 5 januari 2011

Lite trött och seg....

Bara en liten uppdatering idag,innan jag somnar...

Var ju på hugget sist jag skrev att jag skulle träna i måndags. Det blev dock inget av det,då jobbet ringde och erbjöd mig några extra timmar istället. Hade en lugn och skön dag/kväll där istället, och piggade upp mig ytterligare mentalt med att tänka på de extra kronorna som kommer in i sparbössan. Det är faktiskt riktigt kul att gneta ihop en riktigt tight budget och se om man kan hålla den i sista änden. Naturligtvis blir det ju lättare om det kommer in mer pengar också;-)...

Igår (tisdag) blev det en ordentlig hårdträningsdag. Började med en promenadrunda runt elmia (ca 1 timme och 15 min) innan jag for iväg till Rosenlund. Tvingade mig att köra 35 minuter på crosstrainern och lyckades bra,jag varken dog eller ens stannade och vilade. Stolt över mig själv:-)... Fortsatte sen in och tänkte köra vikter/styrka i salen brevid. Tröttnade dock direkt,då det var många som trängdes och jag inte alls gillar dessa moment. Prövade ändå ett par maskiner innan jag gick iväg,och de gav en helvetisk träningsvärk i axlar och armar idag.Ha,ha,det är väl igentligen detta jag borde satsa på till min svaga överkropp,men det är ju sååå tråkigt!!!  Istället simmade jag sen 1200 meter och kände mig rätt nöjd med det innan jag for hem igen. Var bara hemma en kort stund, käkade och slängde in lite tvätt i maskinerna. Sen fortsatte Troja och jag pinnade på en runda runt Rocksjön också. Kan säga att jag var rätt mör i kroppen efter denna dag, och somnade  snabbt in ett par timmar innan jag for iväg till nattpasset lite senare.
Har haft en lugn natt där,och har mest suttit och planerat en massa saker för mig själv. Ni vet ju att jag är en grym planeringsmänniska och måste ha koll på allt;-) Nu finns det fina recept i ordning och reda,packade i plastfickor i min pärm.Handlingslista,matlista och budgetlista är avklarat för hela januari, och läget är under kontroll(ha,ha,känns iallafall bra i min värld!!!).

Idag har jag satsat på att ta det lite lugnare. Jobbade över en timme idag på morgonen,men sen blev det en lugn runda runt elmia med lek,bus och utan stress. Det var ändå ganska jobbigt att gå,då det snöat en hel del de sista dagarna.

Under förmiddagen sen har jag lagat iordning lite mat. Köpte 2 kilo kassler för ett bra tag sedan och frös in,och den har nu fått bli till lite färdiga portioner. Delade upp den i 3 olika rätter och gjorde kasslergratäng med ananas,kasslergryta på bla curry,äpple och paprika,samt en riktigt smaksig sak med spenat,ost,tomater och kassler i ugn. Ska försöka lägga in recept någon dag,men just nu är orken för svag...Fixade också ihop en pastasallad till kvällen för att inte fångas av latheten att beställa pizza sen. Det går ju unna sig någon gång ibland,men just nu känns det som att all jul och nyårsmat ska smältas ordentligt först.Herregud,jag har gått upp flera kilo det sista....

Troja och jag har precis tagit en snabb runda ute. Verkar som att hundrackarn är lika lat som jag nu. Efter att hon kissat så drog hon helt enkelt hemmåt igen och ville inte gå åt något annat håll. Nåja,jag klagar inte,utan tar tillfället i akt och slänger mig i sängen tills sambo kommer hem..........Go natt på er!

Inga kommentarer: