lördag 22 januari 2011

Inte helt fel med nya vanor

Att säga att man redan är i trim är väl en ordentlig överdrift,men man får väl ändå säga med stolthet i rösten att man är igång. Känns så himla bra att ha fått lite ork tillbaka och trots att jag faktiskt slutat med en jäkla massa laster,får man ändå säga att det märks på många bra sätt. Trodde ett tag att jag skulle gå under av tristess i mitt nya liv,men istället taggar det mig riktigt bra att fortsätta istället.

Vinster från rökning:
Mitt hem luktar inte rök längre
JAG luktar inte rök och inte mina kläder heller (mindre tvätt blir det på det)
Jag orkar träna utan att det känns som att jag ska dö efter fem minuter
Är piggare,orkar mer än innan
Mer pengar över

Vinster över att inte ha druckit något vin:
Lägre kaloriintag
Ingen morgontrötthet dagen efter
Mindre röksug
Mer pengar över
Lite piggare i tvsoffan om kvällarna


Vinster över träningen:
Finare kropp (syns dock inte än,ha,ha)
Orkar mer,bättre kondition
-2 kilo i vikt
-2 cm mindre i midjan
Bättre hälsa
Kommer ut lite mer bland folk
Tröttare i kroppen= sover bättre


Vinster över koll på kalorier/matintag
Minskar vikten
Får i mig mer nyttigheter och mindre fett
Krymper magsäcken
Billigare att äta mindre mat
Mer pengar,mindre att slänga
Äter oftare och kroppen mår bättre.


Sådärja,det lät väl helt otroligt igentligen!? För att förstöra listan lite ska jag dock räkna med lite av den verkligheten som är förlust också;-)


Jag ÄR röksugen och saknar mina cigg
Jag är på lite mer labilare humör och tappar tålamodet lättare
Jag går ibland runt i alla skåp och letar fimpar(hittar dock inga) som en knarkare på jakt efter droger.
Jag saknar mitt vin om kvällarna,jag älskar denna dryck
Jag blir mer avslappnad av ett glas innan jag går och lägger mig
Jag tycker om att känna mig syndig och dricka lite om vardagarna.
Jag gillar inte motion i för stora doser och hatar att svettas(ska ändå erkänna att jag börjar ändra mig och vill svettas och plågas!)
Sist,men inte minst: Jag är ibland vrålhungrig och min mage skriker efter fett och en massa saker att stoppa in i munnen.


Räknar snabbt ut att 18 plus är bättre än 8 minus och inser att jag är på riktigt god väg att få in alla nya goda vanor i mitt liv:-) Ge mig nu den styrka att orka hålla ut tills mina mål är i hamn.De kraven jag satt på mig själv är nämligen viktiga för en annan sak: Ekonomin. Tanken är att förbättra ekonomin och min budget är stram. Vin,cigg,mat och godsaker kostar pengar,och för att planen ska gå i verklighet måste allt stämma i kedjan.


Kedja: inget vin-inget röksug-vid röksug-träning-träning-hälsosam mat-hälsosam mat-viktnedgång-viktnedgång-inget vin......= mer pengar att spara och betala av lån med och i längden att njuta av en bra ekonomi:-)


 

Inga kommentarer: