onsdag 26 januari 2011

Det kan nog gå ändå.....

Hm,fick mitt lönebesked idag och blev lite besviken. Inte så att lönen på något sätt var låg,men jag hade ändå räknat med att få ut ca 1000 kr mer efter att ha jobbat över ganska mycket i december. Nåja,det är ingen panik,men ändå lite surt då planen låg högt denna månad på att betala av 8000 kr istället för 5000 kr. 7000 blev iallafall ivägskickat när jag gjorde räkningarna innan idag och det får man ändå vara stolt över.Troligtvis kommer det ta en månad extra nu i planerna,men vad gör väl det,en tusenlapp hit eller dit bara!Absolut inget bekymmer, bara en månads framflyttande.

Något som däremot är riktigt kul är att vågen äntligen börjar röra  på sig. Inte uppåt,utan ner denna gång:-). Sammanlagt 3 kilo på 1,5 vecka och jag känner mig uppåt. Var och tränade idag och vägde mig både där efter träningen, och innan dess hemma på morgonen. Känns som att kroppen har börjat fatta att träning och kaloriräkning av maten ska ge resultat. Folk har försökt tala om för mig att det tar ett tag innan kroppen ställer in sig på nytt,och trots att jag trott på dem,så vill man ju se resultat på en gång. Tålamod har jag ofta,men inte vad det gäller att vänta!NU händer det iallafall grejer med både vikten och måttbandet. Härlig känsla, och "bara" 4 kilo kvar till målet. Känns faktiskt som att det är riktigt nära nu.

I går hade jag vilodag från träningen. Hade besök av Sandra på förmiddagen och vi tog en långpromenad med Troja istället. Fika blev det också,men jag var duktig och tog bara kaffe och ett ägg.Inget fusk här minsann! Jag tog ytterligare en timmes promenadrunda på eftermiddagen , och man får säga att energin har ökat och jag orkar mer nu. När våren kommer lite närmare ska det minsann ökas på med motion till Troja också. Skogspromenader är något jag riktigt saknar nu när det bara är snö och is ute. Spelar ingen roll vart man försöker gå nu, det är halt och inte vidare gåvänligt.

Var också och hämtade ut en underbar vår/höst-jacka nu i eftermiddags från posten. Den var planerad och betald,så ingen onödig shopping;-).Har i något års tid gått omkring med regnjacka denna perioden och tyckte faktiskt jag behövde en ny. En röd och svart (favoritfärgen på kläder) halvvarm jacka med mycket fickor (till kamera,mobil,hundgodis,bollar och bajspåsar,alltid behöver man ha med sig saker när man går ut). Att det gick ta ur varmfodringen och göra den till sommarjacka är dessutom ett stort plus.Helnöjd!

Och sist men inte minst. Jag lovade er en uppdatering på min nya frissa. Jag är bekväm och nöjd,även om det inte blev som på den bild jag visade upp. Har fått en kortklippt frisyr som är lätt att fixa iordning. Känns skönt att bara dra igenom håret med lite vax,spraya lite, och sen klart.Smidigt att tvätta,smidigt att fixa:-) Och här kommer tillsist två bilder,en utan glasögonen och en med. Vad tycks?


Inga kommentarer: