tisdag 11 januari 2011

Fortfarande sjuk....

Förkylningen fortsätter och det känns lite tungt för tillfället. Hade hoppats bli pigg fort igen och komma igång med träningen och allt,men en lätt feber,en snorig näsa och igentäppta luftrör sätter fortfarande käppar i hjulet för mig. Jag vill dock inte klaga,då det var över 5 år sedan jag var sjuk sist,och det är ju ändå önskningsvärt att ha vart frisk så länge.

Jag har iallafall jobbat helgen ut och även försökt hinna med lite annat än att bara vila. Lagade lite mat i helgen bla,och har klippt hunden idag. Jobbigt var det,men jag fixar inte att bara sitta still hela tiden heller,jag måste göra något.

Troja och jag tog oss även runt Rocksjön idag. Trodde aldrig man kunde bli så trött,anfådd och svettig på en lugn promenad.Men som skrivet,luftrören är igentäppta och det är glashalt ute. Det har regnat på all snö som kommit och alla gator är numera rena isknölar att gå på.Livsfarligt att bara gå utanför dörren, och man får verkligen hålla koll på var man sätter fötterna!

I övrigt har jag ägnat mig åt lite lugnare aktiviteter. Det behövdes nog,för i natt har jag sovit 12 timmar! Känns som rena tonårsfasonerna,men jag gick och la mig halv tio igår kväll och vaknade inte förräns halv tio idag. Troja-vännen störde mig inte en endaste gång och sov gott hon med. Snällare hund får man leta efter:-).

Jag har skickat efter lite födelsedagspresenter till Sandra och Sven och idag kom den sista så jag kunde hämta allt. Blev ett litet fel i beställningen till Sandra,så jag får verkligen hoppas det blir en liten flicka som kommer ut i februari,då en av "sakerna" var lite rosa istället för gult som jag beställt( ooppsss!;-) )Nu är de iallafall inslagna och klara för leverans.Hade tänkt åka ner och gratta Sandra i söndags när hon fyllde,men jag ville inte smitta henne med min förkylning och hennes grejer kom ju dessutom inte förräns idag(miss i planeringen).Är jag bara pigg,så får jag ta det på fredag istället.

Har också fått hälften av de ca 600 foton jag beställt från alla sparade bilder jag har på datorn,och det har vart riktigt kul att gå igenom dem. Nu saknas det bara lite fotoalbum så jag kan få in dem lite prydligt också;-)..Jag har fortfarande ca 5 album kvar att gå igenom på datorn,men sen är det klart med den saken. Och då ska ni veta att jag har ägnat åtskilliga timmar att gå igenom de ca 5-6000 bilder som finns där;-)! Ska försöka vara lite nogrannare med att radera onödiga bilder från början i fortsättningen,för det var riktigt trist att sitta i flera timmar bara för att se vilka man ville ha kvar och beställa kort på.


I morgon är det jobb igen. Jag hoppas jag ska vara lite piggare igen då. Jag vill verkligen inte vara hemma nu när jag kommit igång med mitt sparande. Jag menar,för att spara pengar behövs ju naturligtvis även inkomsterna. Jag har ju jobbat ihop en hel del övertidstimmar de sista veckorna nu,och det skulle vara riktigt surt att ta karensdag och sjukdagar så att det inte syns på lönen när den kommer! Nä,jag ska jobba,bara jag står på benen!!! Skam den som ger sig!Bara att kämpa på,snart ledig helg igen!





 

Inga kommentarer: