lördag 29 januari 2011

Vad nu då?????

Jag vet att jag tjatar om min vikt,men hur kan jag ha gått upp ett kilo från igår? Var så stolt när jag vägde mig i simhallen och siffrorna visade på en viktminskning på 3,3 kilo. Detta var igår! Idag plus 1,2 istället. Nästa vecka blir det ytterligare kaloriminskning med 100 kcal om dagen till 1500 totalt. Det ska banne mig gå att gå ner mina jäkla överkilon. Jag ska inte ge upp.

Igår drack jag en flaska vin. Kanske är det den som ställde till det? (hur snabbt syns det på vågen?).I vilket fall var det helt planerat. Jag har inte tagit en droppe sen 1 Januari och tycker att man ska kunna unna sig något man älskar, en jäkla gång i månaden. Idag (med tanke på viktökningen) ångrar jag mig. Det är en massa kalorier i vin,men jag hade "sparat" till tillfället. Hur kunde det gå så snett?.Nåja,har jag tur är det vätska som samlat sig och kanske försvinner det till imorgon. Jag vet ju att man kan pendla lite hit och dit ibland. Imorgon blir det hårdkörning igen,för nu ikväll ska det avnjutas lite räkor och bröd. Räkor är iallafall kalorisnålt och med någon liten brödbit till så håller "tabellen" även idag. Två långpromenader (ca 1,2 mil) har avverkats under dagen.......

Inga kommentarer: