torsdag 20 januari 2011

Födelsedagspresenter önskas hittas!

Mina ideer är totalt slut! Det har precis vart jul och nu börjar var och varannan person fylla år också! Det är väl klart att man vill köpa lyxiga och genomtänkta presenter,men hur mycket pengar och tankar ska man slänga ut för att inte ruinera sig själv?  Jag har aldrig sett mig som snål. Jag bjuder på det jag har och försöker överleva där i mellan. Men nu känns det lite annorlunda. Jag har satt upp en budget,jag vill betala av mina lån,jag vill komma till rätta med mitt egna liv. 

Har total ideetorka på presenter. Kan bli lite sur,när man ringer till personer och frågar vad vi ska köpa, och får till svar: "Det där fixar du,det är du duktig på,men jag vill vara med på presenten". Jag är inte alls duktig på att köpa presenter,jag avskyr att sitta i timmar att grubbla,vända ut och in på mig själv och min ekonomi,jag avskyr att leta efter något som jag tror kan uppskattas,som varken är för snålt att ge bort,men som inte kraschar ekonomin för mycket.Jag säger bara HJÄLP mig!!!

Nu i kommande februari är det två bekymmer! En 40-års present till äldsta brorsan och en 90-års present till farfar. Magnus har jag ett par tankar om,men farfar. Vad köper man till en så gammal människa,som inte gillar något som har med moderniteter att göra,som inte gillar att gå ut bland folk pga hörselskada,som mest är hemma och tar promenader på dagarna och inte har mycket intressen i övrigt. Kläder har han naturligtvis!!! 

Ja,ja. Det är ett par veckor kvar och jag får grubbla vidare. Dags för vovvepromenad nu, och jag funderar på att åka och träna sen igen. Bestämde mig för mån,ons och fredag denna veckan,men funderar på om jag ska träna idag istället.Simmade ju igår,men har lite tid över idag när jag nu tvättade och fixade en del igår,och till middag blir det ärtsoppa på menyn. Inga direkta ansträngningar med middagen alltså,då jag fryst in lagom förpackning och tinat. Värma upp den,och sen serveringsklar,sånt är bra!:-).

Inga kommentarer: