fredag 21 januari 2011

Betydligt lättare i hjärtat idag

En bra dag idag! Igår sket sig allt och den sista synden igår blev dessutom en stor,fet rinnande kebabpizza. Gjorde varken humöret eller sammvetet bättre,men gott var det;-)!

Idag var det iallafall nya tag,och på det igen (gårdagen förtränger jag och använder mitt utryck "det kunde vart värre,och ingen dog ju iallafall"). Vaknade upp vid sju och tog en långpromenad med hunden. Saknade kameran,då jag fick ta del av en helt underbar fullmåne på en råsa och knallblå himmel som dessutom speglade sig andaktningsfullt i vattnet och sprakade bland ömsom is,ömsom vatten. går inte beskriva med ord,men jag kan lova att jag hade fått ett par riktigt vackra bilder att visa upp till er.

Hemma igen och jag pratade med Therese på telefon en stund. Kändes bra,då jag nog varken var den trevligaste eller mest sociala människa mot henne igår. Det går ju knappast anklaga henne för att jag slarvade med nycklar och inte kom hem i tid.

Iväg mot Rosenlund sen och träningen gick bra. Körde lite extra hårt på crosstrainern(40 min)med tanke på den fettindrypta pizzan igår. Lite vikter på det och hela jag dröp av svett. En snabb dusch innan jag for iväg till affären. Lite nya fräscha grönsaker mm handlades och jag hittade dessutom naturdietpulver till extrapris. Tanken är väl att byta ut någon av måltiderna mot en sådan för att både spara kalorier och slippa fixa en massa med maten. Prövade en när jag kom hem,och goda var de då inte:-(... Ha,ha,ska nog kämpa vidare ändå,men kanske slänga i lite frukt eller något nästa gång.

Hemma igen och jag har fixat iordning lite middagar. Gjorde en laddning pustasoppa och kycklinggryta med lågt kaloriinnehåll.Känns med andra ord som att jag "botat" min syndiga torsdag nu. 

Helgen kommer kantas av jobb. 32 timmar ska avverkas innan det är ledigt nästa gång. Tänkte ändå orka ta mig till Rosenlund imorgon igen,men inget mer inplanerat,jag ska sova ordentligt också .

Nu en tripp till ut med Troja. Hon ligger visserligen utslagen som en sugga på golvet,men lite motion kan hon ändå behöva. Även hon är lite för rund om magen just nu och behöver gå ner lite.

Ett par bilder från förra veckan.Helt underbara skapelser som bildas av is,snö och vatten


Inga kommentarer: