fredag 18 februari 2011

På banan igen!!!

Ja nu har det gått ett tag sen jag var här. Anlednigen är en envis influensa ihop med ett pressat schema. Inte ens de sakerna går ihop,men man får göra så gott man kan och jag har haft ett ett litet helvete.

Jag gick av mitt nattpass onsdagmorgon för lite drygt två veckor sedan. Kände mig dålig redan på natten men trodde som vanligt det var den vanliga kombinationen av stress,press,för lite sömn och nattarbete. Tänkte som vanligt ta min Elmiarunda på morgonen,men kom bara halvvägs. Frös och orkade knappt gå och hade inte långt till tårarna. Vände in på Rosenlunds camping och gick hem igen. Efter det var det sängläge i precis en vecka. Feberfrossa,svettningar,ont överallt och så matt att jag inte orkade röra mig mer än det allra nödvändigaste. Tur i oturen var jag långledig denna vecka och slapp sjukskriva mig iallafall.

Veckan efter var jag på benen men otroligt matt. Orkade göra småsaker hemma,men fick lägga mig att sova mellan aktiviteterna. Var rädd att jag hade gått in i den berömda väggen,men kan lugna er med att allt är ganska bra nu igen.Var på jobbet och kände mig eländig som sjutton,men jag ville ju inte sabba min ekonomiska planering med att vara hemma. Helgen som kom blev sen tuff. Jag hade förutom en jobbhelg även farfars 90-års kalas inbokat,och jag var den som hade lovat göra smörgåstårtor och fixa med både blommor och present. Det gick,men jag trodde ett antal gånger att jag skulle klappa ihop. 

 Farfar 90 år:-)

Nåja,nu är jag på benen igen,och trots en ganska envis och snorig näsa, så känner jag att krafterna börjar återvända mer för varje dag. Ett par dagar till,sen så kan jag nog kalla mig fullt frisk igen! 

 Markus och Jonas som sällan får vara med på bild annars


Farmor på 90-års kalaset


Och en bild på lilla pappa från kalaset

Inga kommentarer: