fredag 18 februari 2011

Liten uppdatering om mitt nya liv

Innan jag avslutar för idag ska jag tala om hur det går för mig. Som ni säkert förstår så har jag inte kunnat träna något nu när jag vart sjuk. Har knappt ens orkat gå långpromenader med hunden,så aktivitetsnivån har vart låg. trots detta har jag inte gett upp. Har tänkt bli helt frisk och vila en vecka till,sen kör vi igen. Tänkte däremot ta det lite lugnare nu i början så att jag inte åker på några fler sjukdomar. Jag kan ju bli lite manisk när jag går in för något,så nu ska jag försöka hålla mig och max träna 3 gånger i veckan och lite saktare bygga upp något hållbart.

Vikten då? Jodå,trots sjukdom och ingen träning har jag fortsatt att gå ner. Har varken räknat kalorier eller haft vidare matlust så jag är mer än nöjd.Sammanlagt 5 kilo lättare sen jag började och det är inte mycket kvar av den hängande buken och "ryggtuttarna;-). Som kvinna är man väl aldrig riktigt nöjd,men man får iallafall säga att jag numera är rätt tillfredställd med vikten. Ett par kilo på längre sikt ska försvinna till,men så gott som så är målet nått och nu börjar kämpandet med att behålla motivationen och inte gå upp allt igen.Tror det ska gå bra,då jag lärt mig otroligt mycket av att räkna kalorier och väga maten ett tag. Nu fattar man verkligen hur mycket energi det är i tex 1 dl grädde(och hur mycket man måste försaka och röra på sig för att bli av med det) och vad man kan byta ut saker till som är mer energisnåla. Har bestämt att en liten äta-och-dricka-gott-dag är okej,men resten av veckan är det 100% koll på intaget. Heja mig!!!!

Även ekonomin har funkat skapligt denna månaden.Även här "sabbade" sjukdommen lite,då jag inte orkat följa varken matlistan eller göra maten jag skulle till punkt och pricka.Men det är e så liten extrasumma jag använt att jag ändå får vara helt nöjd.Inga övriga onödiga köp har gjorts och planen följs ändå strikt.

Även rökningen går förvånansvärt bra. Ska erkänna att jag rökt några cigaretter under dessa två månader,men ta i trä att det faktiskt inte smakar så gott längre. Ut med de äckliga giftpinnarna och in med friska lungor och kondition. Allt går om man bara orkar anstränga sig lite:-)

Nu önskar jag er en riktigt go helg och hoppas att jag ska kunna uppdatera lite bättre igen......Kram

 Börjar piggna till igen

Inga kommentarer: