fredag 18 februari 2011

Smörgåstårtehelg igen!

Fredag idag och schemat är laddat. Har jobbat i natt och precis vart ute i den kyliga morgonen på promenad.Underbart vackert över Vättern igen och här kommer några bilder:





Tar mig lite paus inför kommande "köksdag" och laddar batterierna lite. Ska snart sätta igång med middagen för att sen kunna ägna mig helhjärtat åt smörgåstårtor. Magnus fyller ju 40 nu på söndag och imorgon är det fest. Jag ska fixa 5 tårtor och vet att det tar tid. Ägg ska kokas och skalas,röror ska blandas,grönsaker hackas och det tråkigaste av allt, 6 kilo räkor ska skalas inför garneringen imorgon! Sandra kommer eventuellt och hjälper mig med detta,men det är om hon orkar. Med den söta magen i vädret så kan det nog vara ordentligt jobbigt för henne att stå och hjälpa till. Hon erbjöd sig själv och jag sa hon får om hon vill och orkar. Vi får se hur hon känner sig,men annars vet jag en annan som har ont i ryggen senare ikväll! 


Smörgåstårta från farfars kalaskalas förra helgen

Nåväl,förutom en blomsterkvast som ska inhandlas (och tårtorna) är allt planerat,inköpt och klart.Ska även försöka hinna med att fixa lite fredagsgott i form av tacos till kvällen. Känns som jag levt på så tråkig mat under tiden jag vart sjuk och inte orkat fixa mat ordentligt,så nu längtar jag redigt av att få laga lite godare mat igen:-)

Inga kommentarer: