tisdag 22 februari 2011

Det har vart mycket nu!!!

Vet knappt vad jag ska börja skriva,då det har vart en massa små trevligheter det sista. Jag delar väl upp det lite och börjar uppdatera lite sen sist....

I fredags var det fullt upp med att fixa med smörgåstårtorna. Sandra var snäll och kom hit och hjälpte mig med att skala räkor och det var nog tur,då bara det projektet tog ungefär 1,5 timme på två personer.....

Räkor som skalades:


De blev iallafall klara tillslut och jag var rätt trött efter jobb och annat som hade averkats tidigare under natten/dagen. Kvällen avslutades därför tidigt med ett glas vin och tacos framför tvn innan jag somnade in ordentligt.

Lördagen fortsatte med mer pyssel. Tårtorna garnerades,blommor var och inhandlades och efter att Troja fått lite "förberedelser" inför en ensam hemmakväll med två långpromenader, gjordes en sista hand inför mitt ansvar för kvällens fest med en "specialare" till Jenny. Den "stackaren" gillar varken räkor eller purjolök (vilket ingår i stor del i mina tårtor),så jag tyckte synd om henne som skulle behöva sitta hungrig på två kalas i rad. Jag var en snabbis i affären och fixade sen till en liten specialmacka till henne med lite köttbullar,brieost,skinka,rödbetsallad,ost och en annnan röra. Visste ju inte riktigt vad hon gillade,men hon sa att det var bra sen iallafall:-)

Här kommer bildresultatet på smörgåstårtorna:

Inga kommentarer: