tisdag 22 februari 2011

Ont i håret men en trevlig söndag ändå

Japp! Naturligtvis kom huvudvärken med dunkande kraft på söndagen. Man får ju skylla sig själv,men den var inte nådig..... Trots detta så kompenserade jag mina "synder" med en långpromenad på morgonen. Det har vart riktigt kallt under senaste veckan,men eftersom det inte blåst något, har det ändå kännst ganska behagligt ute. Friskluften var säkert nyttig,men håret fortsatte att ömma resten av dagen....

På eftermiddagen var vi hembjudna till Jennie och Björn på middag, och trots att jag kanske inte var det mest trevligaste sällskapet denna dag,så var det mycket trevligt. Jennie hade gjort en underbar älgkalvsgryta och det var så längesedan jag bara fick sitta och bli serverad,bjuden och äta. Smakade verkligen underbart. Till efterätt fick vi dessutom en lika god blåbärspaj och trots den diet jag försöker hålla,så frossade jag riktigt i söndags! 

Men även om middagen var en riktig njutning,så var vi där i ett litet trevligt ärende också. Vi har nämligen för ett tag sedan planerat in en liten wekeend-resa tillsammans framöver. Idag var det dags att välja resmål och datum. Eftersom jag inte vart ute och rest så mycket i mitt liv,så tänkte jag att det kvittar vart det blir,så de andra får välja.... Dock har jag en tid haft tre ställen jag faktiskt velat komma till någon gång i livet. Holland för sina tulpaner och allt vatten,Frankrike för triumfbågen, och Italien för deras vackra atmosfär. Lite eldigt och sexigt på något sätt;-)

Glad och nöjd blev jag över att de andras val tillslut stannade på Amsterdam! Jag ska till Holland (oj,det heter kanske Nederländerna idag!) och få se tulpaner,vatten och få njuta av att faktiskt se vart jag kommer ifrån. Ja,inte för att jag har någon anknytning idag,men jag tillhör väl det "kända" vallonsläktet från förr om historien stämmer. Ska verkligen bli jättekul att få se detta ,och efter att kikat runt lite på nätet så ska visst deras shopping vara i världsklass med en massa roliga,udda och egna stilar.  Me like!!!!!! Nu ska det snålas och sparas pengar och sen ska jag shoppa loss. Så underbart att ha något att se fram emot framöver, och särskilt nu när Troja var sjuk hela semestern och vi inte kunde åka någonstans då.

Datumet är bestämt till mitten av maj,så än är det ett tag kvar. För mig passar det utmärkt då jag förhoppningsvis får njuta av ett glas vin på någon uteservering med både vatten och sol runtomkring. Att det dessutom råkade bli ett datum som passar perfekt in på min långledighet gör bara det hela bäst. Behöver inte ta semester och har tänket kvar med mitt sparande i huvudet:-)

När kvällen började komma for vi nöjda hemmåt igen. Troja var nog lika mätt som vi,då hon säkert åt upp ett kilo kattskit ute hos dem:-(... Låg och pruttade vedervärdigt under kvällen och inga pussar blev det idag!!! Ibland är hon lite snuskig den lilla odågan (men otroligt söt)



Inga kommentarer: