fredag 18 februari 2011

Jag ska bli faster på måndag!

Konstiga ord att skriva,då barnafödsel kan dyka upp när som helst. Sandra har dock fått lite problem med att barnet ligger i säte,och trots vändningsförsök hos barnmorska så gick det inte. Ett planerat kejsarsnitt blir det på måndag och om inte värkarbetet börjar sätta igång tidigare så kan man väl vara nästan säker på att det är då det blir:-) Trots att det nu inte är jag som ska bli mamma så känns det väldigt spännande. Vad är det för en liten filur som finns där inne i magen och som min älskade bror ska bli pappa till? Jag hoppas lite,lite extra på en flicka,men det gör detsamma. Anledningen är väl att Magnus har två pojkar och det skulle vara kul med en liten tösabit nu. På måndag får vi se och spänningen stiger......

 Söta Sandra med "fasters bebis" i magen

I övrigt är jag helt tagen av att varenda människa ska ha barn nu. Nja,riktigt alla är det väl inte,men jag tror jag räknade till 9 stycken detta året som jag känner till. 3 har redan kommit och det känns skönt att skriva att det gått bra för alla. För er som undrar (och skvallrar runt) så var det min gamla kompis Nina D som var den lilla hemligheten jag skrev om för ett bra tag sedan. Graviditeten har vart besvärlig och höll på att gå riktigt illa,så innan jag visste något mer, ville jag inte skriva ut något. Men som sagt,ett syskon till Felicia är nu fött och en välskapt och söt liten pojke finns nu i familjen. Stort grattis till Nina,Hjördis och Maggan som är de tre första ut! mammorna nu:-)

Inga kommentarer: