tisdag 22 februari 2011

Jag har blivit faster

Ett sånt underbart litet knyte kom till världen ca 08.30 igår. Björn och Sandra har blivit föräldrar och känslan är nästan obeskrivlig. Tänk att min lillebror som jag kivats,bråkat och slagits med,men också älskat och tagit hand om,nu har blivit pappa! Jag är så otroligt glad för deras skull så att jag inte vet vad jag ska skriva om det ens....

Det blev en pojk på 3835 g och 48 cm.På bilderna jag fått är han så otroligt söt den lille grabben. Sandra mår bra och inga komplikationer tillstötte.Det var igentligen meningen jag skulle åka och hälsa på dem idag,men Sandra ringde innan och hon ville hem. Starkt av henne att redan vara redo,men det gör att jag kanske väntar någon dag med att hälsa på. Jag vill naturligtvis jättegärna se underverket,men samtidigt vill jag att de ska få njuta och återhämta sig lite själva först. Sandra sa förvisso att det var okej om jag ville komma en sväng ikväll,men som sagt,tror jag ska låta henne installera den lille i hemiljön lite först.
 
Om några timmar ska jag iallafall få träffa den nyblivna pappan. Jag har lovat att bjuda på middag nu när Sandra ändå är kvar på sjukhuset. Som den tradition vi har så blir det köttbullar idag. Han har förstås beställt detta och jag kan bara glädjas över att han måste älska dessa "bullar":-)

Ja,hur avslutar man detta? Jag är superlycklig och önskar dem all lycka och välgång i livet framöver. Och jag hoppas jag får vara en del i deras liv som en engagerad faster i många,många år:-) Älskade,älskade bror och bästa svägerska Sandra GRATTIS till killen!!!!

Se så underbart söt han är



Inga kommentarer: