fredag 24 augusti 2012

Tystnadsplikt

Det ingår i mitt jobb. Ska erkänna, det är inte alltid lätt att hålla käften om allt som händer. Nåja, jag får berätta små saker, bara inte folk jag berättar för, kan härleda till en person, att ingen person kan känna sig kränkt på något sätt, eller att man "röjer" någons identitet. Det är verkligen en svår sak att avgöra, så bäst är förstås att helt enkelt vara tyst helt och hållet...

Samtidigt kommer jag berätta en historia idag, det är mitt jobb, det är också mitt liv och bara lite tankar.

Det är strul med mitt jobb nu. En person är stökig, det har till och med vart riktigt stökigt. En personal har vart utsatt ordentligt i detta.

Pga detta (jag går inte in på detaljerna) kommer vi bli dubbelbemannade framöver på natten. Två nattpersonal för säkerhets skull, jag både är glad och lite oroad av detta. Vår chef kommer ta in vikarier, göra allt för att lösa detta, men vi ordinarie kommer också antagligen bli inordinerade på "tvång". Allt väl, jag vill jobba extra, jag vill få in pengar, jag är inte rädd för att jobba ett dugg. En bra sits för mig egentligen, då varenda krona känns välkommen i valpköp mm framöver.

Problemet: Tänk om inte situationen löser sig snart. Jag som planerat en månads ledighet med en ny valp sen. Hur ska jag kunna säga till chefen: Jo, du... Jag vet att det fattas folk varje natt, men jag vill ha semester nu i en månad framöver. Går det bra?...

Lång tid kvar än förvisso, men ibland känns det verkligen som att mitt liv alltid blir strul, alltid krånglar hur jag än vänder och vrider på det.

Jag gör just nu ALLT för att få in min granne och vän Emmelie som vikarie. Tror nog jag lyckats bra redan, men jag undrar hur lätt det kommer bli att få in folk till det hela iallafall. Emmelie har ju jobb, hon kan ju inte jobba jämt, även om hon kan ta vissa pass. Ska det anställas mer folk till detta, eller kommer klienten få vara kvar hos oss sen? Lite orolig situation allting...

Jag är hemkommen från 20 timars jobb nu. Trött, men nöjd att det gått bra. Ca 8 timmar kvar nu till nästa pass börjar. Jag är på stället i natt, där vi ska bli dubbelbemmanade. Kommer jag vara själv i natt, är klienten hemma, är jag dubbelbemmanad i natt? Phu, det är mycket jobb nu, men klart man funderar. Ska försöka lägga mig att sova en stund. Jobb hela helgen och planen är inte direkt klar;-) Kram på er

Inga kommentarer: