fredag 17 augusti 2012

Omväxlande

Några dagar har förflutet sen sist och saker går runt, runt.

I tisdags fick jag ett besked som jag väntat på väldigt länge. Tiken, som eventuellt skulle bli mamma till min valp, hade började löpa. Allt väl så långt. Jag började drömma igen om att det snart var parning, sen var det ultraljud för att sen se om det nu blev några valpar av det hela. Lyckan var förstås stor, men nu är planerna helt ändrade....

Idag hade jag fått ett mail av uppfödaren. Hon tvekade nu på parningen. Ett par valpköpare till henne, som hoppat av, då de inte vill ha valp just i vinter. Jag förstår henne, men det är klart att jag blev lite besviken för min egen skull. Hon kan ju knappast para och få en hel valpkull som inte blir såld, det förstår jag ju. Men som den underbara människa hon ändå är, så hade hon ändå lite tips att komma med om andra uppfödare/kullar som är på gång.

Jag vet ingenting just nu. Har mailat henne lite idag, inget är bestämt, men det finns en kull som redan är född, en kull som är på gång. Ena kullen finns det valpar kvar (av de som är födda), ena kullen är många tingade, men vi vet inte antalet som kommer ut. Ultraljudet säger 5, men det är en osäker siffra..Jag är förvirrad, spänd och vet som sagt va inte mer just nu...

Jag längtar, jag väntar. Jag hoppas svaret kommer till mig snart om hur jag ska göra. Att få hem en valp snart känns underbart, men också lite skrämmande. Problemet är att jag vill veta, måste veta, för att lösa ledigheten med jobbet mm. Känns som att vara med barn, men att inte veta när barnet kommer;-) Lite upp och ner nu med andra ord.

I övrigt. Det har ju vart jobb ett par nätter i början av veckan. Lugnt på båda ställerna som tur va. Veckan började alltså bra med två nätters jobb, innan långledigheten slog till;-).

Var en runda i skogen under tisdagen, var sen hemma hela dagen och rensade svamp och fixade mat till farfar.

Efter onsdagens jobb var det först en tur till farfar, sen vidare till Therese för lite kaffe. och tjöt For sen hem, fixade lite mat till mig själv innan Emmelie var här på lite kaffe och ännu mer tjöt. Tidigt i säng.

Gårdagen var det tvätt och städ under förmiddagen. På eftermiddagen for jag till pappa och Eva i Tenhult. Tjatade skit i deras kaos av flytt, skruvande av IKEA-möbler och tristess över att ha fullt upp. Kunde inte hjälpa till så mycket, men jag förstår att de har att göra...Fick med mig ett trimbord hem och kan inte vara mer förberedd för en vovve nu, än var jag är...

Idag, fredag. Inte mycket har hänt. Har vart slö och slapp, försökt tänka på annat än hundar...Inget vettigt gjort alls, men det har vart skönt med en sådan dag också. Suttit och läst en del och tjatat lite i telefon. Annars bara slapparkläder och noll aktivitet.

Kvällen börjar lida mot sitt slut. Inget på tv, jag är lite rastlös. Snart dags för sängen..

Ha en fin helg på er:-)

Inga kommentarer: