måndag 6 augusti 2012

Minnet sviker lite

Hm, nackdelen med att skriva lite mer sällan, är att minnet sviker och jag knappt minns vad som hänt.....

Försöker komma ihåg fredagen, och minns mest stress. Morgonen började med en väntan. Jeanette och jag skulle ut på svamprunda, jag hade lovat pappa skruva möbler, och en fika hos Nina...

Jeanette avbokade sen turen pga ryggont. När jag for iväg till pappa sen, så behövde han inte min hjälp förrän timmar senare. Blev lite sur, då jag åkt dit i onödan. For vidare mot skogen istället och lovade komma tillbaka senare. Hade ju fått ett hett tips om ett bra svampställe, vilket resulterade i 3 torkade kantareller och inget mer...

Då solen gassade, jag var varm, svettig och på lite dåligt humör, känndes dagen lite förstörd redan här. Intejättekul att leta svamp,vara med i en svamptävling och kamma noll i resultat.... I samma veva ringde Sandra. Det var inte meningen att låta sur i telefonen, men ibland blir saker jobbiga även för mig.

Hon (eller min bror egentligen) ville låna min bil. Självklart att jag försöker hjälpa om jag kan, men just min bil är jag lite skeptisk mot att låna ut. Inte av snålhet, utan för att jag är beroende av den, samt att den enbart är trafikförsäkrad. Händer något, ja då blir det dyrt, och jag är ägaren. Jag tar hellre sönder/kvaddar min bil själv, än låter någon annan göra det liksom....

For sen iväg riktigt svettig till Nina. Tiggde till mig lite kall saft och pratade av mig lite...Liten snabbvisit då jag lovat pappa att komma tillbaka till huset sen. Blev en ganska snabb visit även där.. Jag var uttråkad och orkade helt enkelt inte skruva och fixa hos dem också.

Under lördagen hade jag Devin här. Jag klagar inte, ungen är så go som en vuxen bara kan önska sig, men ändå.....Han pillar/kastar/ förstör det mesta i hans väg, och mitt hem är inte gjort för barn. Det blir jobbigt, då jag inte önskar mina saker förstörda, samtidigt som jag tycker barn ska få hållas oc utforska världen.....

Vi var en sväng i lekparken, Devin var överallt utom just där....Fick jaga honom på Vätterstranden, jaga honom så han inte kom ut på vägen, jaga honom för att inte komma i vägen från cycklister och joggare. Han blev sur varje gång jag bannade vägen för honom, jag blev lättad och drog tillbaka. Beundrar småbarnsföräldrar och deras tålamod på en gång......

Tack och lov somnade han en stund sen och jag kunde pusta ut. Blev mindre glad av att han ätit makaroner och korv på mitt parkettgolv och fläckarna inte går bort av, vad jag än skrubbar med, men vad ska jag göra? Det syns iallafall liv i mitt hem nu för tiden. Liv ska finnas trots allt....

Senare blev Devin hämtad, jag hade lovat pappa att komma att skruva IKEA-möbler. Orkade inte, var helt slut. Lovade komma under morgondagen istället. Hällde upp mig lite vin, njöt av kvällen istället...

Söndagen for jag till Tenhult. Var beredd på jobb och jobbade på .. Vet inte vad folk tror om mig, men klart man blir lite ledsen över att bli misstrodd hela tiden.... Jag skruvade ihop ett par möbler till dem. Pappa blev imponerad av att jag klarade det.. Vadå? Varför skulle jag inte klara det? Vad tror ni om mig? Att jag inte fixar saker?... I övrigt hade de problem med polen, hade fått i "skynket" på fel ställe, det var vattenfyllt och tungt.....Och.... Bara att börja om med allt och dra upp, 5 minuter senare var det på plats och ordnat, men visst, det är väl inte inte min förtjänst med ideeer på det heller....

Idag har jag tagit det lugnt. Vart ute i skogen, plockat svamp, njutit av tysthet. Kommit i fatt i livet lite igen. Behöver vara själv, bara njuta ibland..... 5 liter svamp senare är jag dyngsur av regnet, har hittat en hundaffär och köper mig en hundbur... Impulsköp i min längtan...........

Nu är svampen rensad. Emmelie, min granne, har vart och hämtat lite. Jag är duschad, ren och njuter av stillhet. Nu är det kvällen, och ett par svampstuvade mackor, en Wallander-film på tv får bli kvällens underhållning:-) Kram på er



Inga kommentarer: