torsdag 23 augusti 2012

Sliten

Det låter väl konstigt, men jag är uttömd på energi, trots semester och bara 3 ynka arbetspass efter det. Det har vart ett galet år, och kanske är det inte så konstigt. Semestern har i huvudsak bestått av att vara hundvakt, barnvakt, agerat flytthjälp, skruvat lite möbler, fixat mat till farfar mm. Det har vart trevligt och ganska lugnt, men det har också flutit en hel del vin genom mina ådror, det har slarvats med maten och jag har vart lite stressad och pressad över hela situationen med hund och allt.

Jag har försökt träffa så mycket folk som möjligt, vilket har vart superkul, men också mellan varven lite pressat i schemat. Det har hela tiden vart snabba ryck med allt, som tex att jag köpte levande kräftor, i år. Ja det var ju snabba ryck med att hämta hem dem, handla allt som skulle till för kokningen och sen koka. Det är inget man kan vänta med, bara köra på snabbt och få det gjort. En liten småsak, men tid tar precis allting här i livet:-)

När jobbet väl började igen, rullade det bara på, vart tog semestern vägen? Nya klienter på jobbet, man är lite vilse de första dagarna man är tillbaka.

Så nu ser jag fram mot min utlandssemester. Har hela tiden tyckt det ska bli trevligt att åka, men har också haft ett sting av dåligt samvete. Det kostar lite för mycket, nu när jag ska köpa hund. Det kostar även i semesterdagar, vilket också påverkar hundköpet. Dock har jag löst det med att bara ta ut en dag semester, de andra dagarna blir byten jag redan jobbat in.

Men iallafall. Efter denna ganska impulsiva sommar ska det bli otroligt skönt att faktiskt komma iväg. Inga måsten, problem och krav alls, bara sol och bad i annat land. Långt hemifrån:-) På torsdag natt om en vecka, sticker vi:-))...

Men nu är det fullt upp i några dagar, allt är jobb. Fick ett telefonsamtal för ett par dagar sedan om jag kunde jobba jour idag. Åh, skulle egentligen åkt och träffat hon som ska ha valpar, vilket låg på högsta prioritering. Men detta pass ger rätt så bra med pengar, det handlade om 20 timmar övertid. Jag tog passet, trots allt hinner jag ju träffa den personen sen, och hon vet ju att jag vill köpa valp redan:-). Hoppas bara hon inte tycker det var dålig stil att hoppa av:-0.....

Sen fortsätter det med jobb hela helgen. Ska försöka hinna med att fixa lite till farfar också. Jeanette har lovat hjälpa mig när jag är borta, men jag vill förbereda så mycket som möjligt nu innan. Så ser mina dagar ut närmsta tiden, så återigen kanske det blir dåligt med bloggande. Hoppas ni har tålamod med mig och finns kvar framöver när allt lugnat sig och jag börjar skriva lite mer igen:-) Kram på er så länge

Inga kommentarer: