måndag 13 augusti 2012

Glömmer

Min kära lilla blogg, jag har så mycket att skriva om, men ibland bara glömmer jag bort att jag "äger" dig och måste "mata" dig med inlägg;-)

För visst händer det en massa, men ibland blir man lite tråkig. Jag menar, jag vet ju inte vad mina läsare vill ha riktigt. Vill ni ha "småtjat" om det mesta, eller vill ni ha mer av det händelserika sakerna som händer? Mitt liv är ju precis som vems som helsts liv egentligen, bara att jag skriver ner det mesta. Ibland är det bara slött, slappt och dött, ibland händer det en massa. Där i mellan har jag ju ändå ett liv, tankar, småsaker som är tråkiga att skriva om, men som ändå är mitt liv...

Igår vaknade jag upp sent. Nja, egentligen "lagom" tid för att vara semestertid, men sent för att vara mig;-). Har ju alltid svårt att komma igång på morgonen, men efter ett par koppar kaffe, ett par telefonsamtal, så var det besämt att Elin och hennes man (de ska ju gifta sig, så man låter rätt att säga), skulle komma på kaffe.

I ett tråkigt syfte, men Elins mamma ligger på sjukhus, och det var anledningen till att de åkt ner från Värmland denna helg. Jag däremot tyckte det var trevligt att Patrik (Putte) var med, då jag enbart träffat honom en gång innan och fick positiva vibbar från honom redan då. Elin har gjort ett bra val av man, han är en jäkligt trevlig prick och jag ger henne min välsingelse (ha,ha, lite skämt om det religösa, men va faan, ni vet vad jag menar:-)).

Träffade sen Emmelie (grannen). Hon tvekade på om hon skulle gå ut ikväll. Jag sa: Gå ut om du vill, annars kan vi ta ett par glas vin här på balkongen ikväll och tjöta skit, vi kan höras senare när jag kommer hem.....

Efter att de fart vidare (Elin och Patrik), gjorde jag mig klar för kalas. Lillbrorsan ( Marco) fyllde 19, det var kalasdags.. Avskyr kalas, men har aldrig samvete att säga nej till dem. Vill ju vara närvarande och bry mig, men just kalas, jag ryser i hela kroppen....

Hann också iväg till Blomsterlandet innan dess.

Jag antar att jag inte är helt frisk i det hela, men jag har ju fått en liten humlekompis här i sommar;-)

Ni fattar säkert inget, men en liten humla har besökt mig varenda dag i ca en månads tid nu. Ni tror inte det är samma humla, men jag vet. Jag har hur mycket bevis som helst (kommer inte dra dem för er), men humlan är densamma. 

Tragiskt nog, så började min balkongväxt att dö, den växt som humlan älskade. Jag fick panik, inte för blomman, utan för min humla. For därför iväg och köpte en likadan växt i går, och njuter av frukten den gav. Humlan är här, och njuter av växten igen;-) Galen, Jag?? Jodå.. Jag njuter av livet, min humla gör detsamma:-)

Blev sen lugnt. Grillade hos mamma och Krister, träffade några i släkten på kalaset. For hem tidigt, körde hem Marcos pappa på vägen. For vidare, åkte och handlade. Skönt att ha de gjort, kravlös morgondag tänkte jag:-)...

Kvällen avslutades med grannen. Sköna Emmelie:-) Vin, chips, dipp, nötter, tända ljus och infravärme på balkongen ihop med en massa tjat och trams:-) . Ska jag berättà mer?

Emmelie är ganska intresserad av det "mediala". Vi snackar nu döda människor, andar mm. Jag är skeptisk och tror inte på "skiten", men har lovat henne följa med till hennes "spåtant". Hon påstår att hon (spåtanten) alltid har rätt, alltid att man får tankeställare efteråt......

Jag sa: Jag tror inte på det, men vill testa. Jag är skeptisk, men nyfiken. Hon lovade mig en häftig kväll, jag sa ja:-) Ja, herregud, pröva kan jag göra för skojs skull, Ska bli säpnnande att bara testa, och återkommer med resultatet senare. Vi pratade om att åka dit nu under augusti, så snart så...:-))...

Idag. Har vart en otroligt lugn och skön dag, precis som jag ville ha den. Sista dagen på semestern och jag har slappat hela dagen. Sovit länge, ätit långfrukost. Suttit vid datorn, spelat på telefonen. Snackat ett par samal i telefonen, ätit gott. I övrigt ingenting:-) Tog förvisso fram dammsugaren en sväng. Körde över allt snabbt och bara njuter av sista dagen. Man behöver inte alltid vara aktiv:-). Jobb imorgon, inga problem. Två nätters jobb, sen långledig. Hur bra kan man ha det?!:-)

I morgon? Jodå, planen är att fixa kräftor och jobb;) Återkommer med mer information:-))

Inga kommentarer: