onsdag 20 juli 2011

Tillbaka

Ja här är jag igen. Jag har tagit mig ett blogguppehåll för att möjligtvis hitta tillbaka till skrivarlusten igen.

Idag börjar jag jobba igen,efter nästan 4 veckors semester. Ska erkänna att det har vart en av mina sämsta semestrar i mitt liv och det ska bara bli skönt att komma tillbaka till rutinerna igen.

Här har faktiskt inte hänt ett dugg (eller massor om man ser det på ett annat vis). Dagarna har vart lata med ingen aktivitet alls, och förutom några få besök hos vänner har jag mest haft tråkigt. Vädret har inte vart det bästa,humöret har inte vart på topp och då inga roliga semesteraktiviteter vart inplanerade,så har dagarna mest gått förbi och försvunnit. 

Borde verkligen ta tag i mitt liv,men var hittar man inspirationen,var hittar man glädjen och var hittar man styrkan till att göra stora förändringar? 

Nåja,några guldkornsdagar har jag ändå haft,jag ska inte bara klaga. Igår fick jag bla besök av min goa vän Karin med dotter. En snabbvisit förvisso,men vi ska snart träffas igen och jag lovar,vi har en hel del att prata om och har bestämt att ses om någon vecka igen:-)

Ägnade också en eftermiddag hos min vän Nina i Forserum. Det blev en go eftermiddag med tjöt,kaffe,jordgubbar och lite kaningos med deras nya små husdjur i bur. Minns att den ene hette Puzzel,men har glömt den andres namn. Söta var de iallafall:-)


Pappa var här en dag och hjälpte mig med ett fotoprogram på datorn. Kul att få lite ny inspiration till mina foton, och kul att han tittade in en sväng. Nu gäller det bara att fota på lite också,så jag har lite att redigera i programmet:-)

En dag for vi till farmor och farfar. Farmor hde fyllt år,och innan det riktiga kalaset blev av var vi där med lite paj och uppvaktning.




Även mamma,Krister,Marco,mormor, Björn och Devin var här en dag för ett par veckor sedan. jag hade ju fyllt år veckan innan och blev mer eller mindre tvingad till att ha en liten bjudning. Jag är ju inte mycket till att fira dethär med födelsedagar,men bjöd in på middag så det skulle bli lugnt på den fronten för i år. 






I övrigt har livet knagglat på. Troja har fått lite nya utslag och jag har vart grymt olydig och börjat ge henne en antibiotikakur på eget bevåg. Hade en hel kur med tabletter över sen förra året,och då jag inte fick någon hjälp när jag var i slutet av juni hos vetrinären,kör jag min egna kur nu. Blir lite småtrött på att ingen lyssnar på mig. Jag menar då, att jag alltid åker till vetrinären när min hund får utslag och de säger: Ingen antibiotika då hon inte ser så farlig ut i huden just nu,men återkom om det blir värre. Pang,boom,700 spänn för ett besök som inte ger något, och återkomma efter två veckor när hon ser värre ut och ha lidit lite till! Hur tänker dem då? Är det inte bättre att ge henne antibiotika innan hon ser för jävlig ut? Utan att leka vetrinär som privatperson,så har jag ju gått igenom dethär ett antal gånger innan, och vet att hon behöver en kur för att bli av med skiten.Det borde även finnas i deras journaler.....

Vi har ju även haft Freja här under sommaren. Resultatet har blivit dubbel städning och massa merjobb (kul på semestern att städa och röja mer än vanligt). Soffan är solkig av att hon skendräktat och läckt gräddig mjölk från spenarna som inte får att gå bort,hennes päls har gett ett lager av hår på de mesta ställerna,och inte en sovmorgon på tre veckors semester då hon pipit av tristess ca klockan 7-8 varje morgon och vill gå ut. Ledsen,ingen sorg i mitt hjärta när hon åkte hem igen i måndags....

Troja och jag har däremot haft ett par härliga sista dagar. Ett par dagar i skogen med svampplockning,naturupplevelser och mycket djur. Då Troja löper har hon dock inte kunnat vara lös,men hon har vart helt nöjd med mitt sällskap ändå. Vi har hittat lite svamp,men även plockat på oss lite hallon,smultron och körsbär på vägen. Vi har sett grodor,rådjur,harar,fjärilar,tranor och en massa andra små djur . Härliga dagar med andra ord:-)









Sista aktiviteten idag blir en race uppe på Torsvik. Maggan har samlat ihop ett gäng för lite gokart-åkning och jag tycker det ska bli skitroligt. Det får vara värt att jag antagligen kommer trött till terminens första pass på jobbet idag,för här ska åkas av....... Kram på er

2 kommentarer:

Nina sa...

Skönt att du är tillbaka, har saknat att läsa din blogg. Fina bilder får du ju också till. Ett roligt och enkelt fotoprogram du kan ladda hem är."photo scape". Fina ramar och superenkel redigering. kan hjälpa dig någon dag i utbyte mot kaffi!!!

Eleonore sa...

Ja gärna,kaffet står alltid på för dig:-)