lördag 30 juli 2011

Skrämmande verklighet!!!

Jag har visst vart riktigt dålig på att plita ner något här inne på bloggen denna månad. Vet inte riktigt vart min inspiration tagit vägen,men jag hoppas den snart är tillbaka i samma gamla takter igen. Det händer väl i och för sig inte jättemycket heller,men det brukar ju ändå gå och knåpa några rader om allt möljigt.


I går var det en vecka sedan de hemska attackerna hände i Norge. Det går ju inte med ord att beskriva hur sorgligt,hemskt och skrämmande det har vart att följa detta., Att en ensam galning kunnat få detta "gjort" med åratals av planering. Jag menar nu,att ingen frisk människa bombar och skjuter såhär besinningslöst omkring sig. Samtidigt,hur hemskt det än är i mitt hjärta,är mannen sjuk. Jag jobbar ju med psykiskt sjuka,(om än inte i så hög grad som detta fall,) och kan till viss del inte lägga hela skulden på en som är sjuk. Hjärnan säger mig att han faktiskt inte rår för att han är sjuk,eller har jag fel? 

Oavsett vilket,så sörjer jag med hela Norge och mänskligheten.Sörjer med alla offer och deras anhöriga,sörjer till alla liv som gick till spillo helt i onödan. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte händer igen.


Inga kommentarer: