torsdag 21 juli 2011

Första passet avklarat.

En snabb uppdatering för att inte tappa intresset igen;-)

Gårdagens gokart-åkning blev lyckad. Jag som inte anser mig som någon tävlingsmänniska överhuvudtaget,fick lite "jävlaranamma" i mig igår. Jag har ju vart där tre gånger innan,och har alltid legat ungefär i mitten av sällskapet. Så även igår,då jag inför finalloppet fick starta som 5:a i gänget. 

3 killar och Maggan framför mig, och jag trodde nog loppet skulle avslutas likadant som vi startade. Maggan var bättre,körde någon sekund snabbare i de andra loppen än vad jag gjorde, och jag vet att hon är en grym tävlingsmänniska.Det är dessutom grymt svårt att köra om någon då kurvorna är trånga och alla vill fram så fort som möjligt.

Men i andra kurvan efter start, körde Eric in i Maggan, och Sven fick bromsa pga krocken. Av någon anledning kom jag snabbt emellan och kunde köra vidare utan problem. Kammade därför hem tredjeplatsen på pallen med två killar framför mig. Kul,även om jag nu vet att de andra säkert hade hunnit före om det inte vore för krocken;-)

Efter detta var det dags att fara hemmåt för att förbereda kvällsmaten innan jobbet. Det var skönt att komma tillbaka till jobbet igen och mycket,mycket har hänt. Hade en ganska lugn natt ändå,men läste igenom journalanteckningarna för det andra stället också. Jag vet numer att jag(vi) kommer få en jobbig höst på det redan "jobbigaste" stället...Hur ska detta gå????På måndag ska jag dit för första gången efter semestern, och jag har redan bestämt mig nu för att vara ordentligt utsövd innan!!!

Klockan är nu halv tio på förmiddagen. Troja och jag har vart på långpromenad och jag har redan förberett lite middag för dagen. Är ganska trött efter min första natt och ska krypa ner en stund och vila ögonen inför nästa omgång jobb ikväll. 

Inga kommentarer: