fredag 1 juli 2011

Telefonköer

Vad trött man blir då.....

Idag skulle jag ringa vårdcentralen för ett litet,litet ärende. Jag ville ha ett nytt p-piller recept utskrivet till mig.

Hittar nummret via nätet och ringer. Telefonkö,då det är många som ringer får jag som svar av en dator i mitt öra. Okej,jag väntar och blir så småningom kopplad till en ny datorröst som ber mig tala in mitt nummer,så ringer de upp senare. Får en tid de ska ringa som ligger ungefär en timme bort. TVÅ timmar senare ringer då äntligen en kvinna upp mig,och jag talar om mitt namn och mitt ärende. Jamen,säger kvinnan,då ska du ska få ett nummer som går direkt till barnmorskan så får du ringa dit direkt istället.

Skriver ner nummret och ringer upp direkt. Klockan är fem över elva och jag får återigen en datorröst i örat. Vi har telefontid mån - torsdag kl .....bla,bla,bla,bla.....och fredagar till klockan 11.00 bla,bla,bla.... Fredag idag och de stängde igen den nya datorrösten fem minuter tidigare än vad jag ringde. Två och en halv timmes väntan och inte ett smack närmare mitt recept.....Nya tag på måndag antar jag ! Var det någon som som yttrade ordet förbättring med den nya tekniken?

Inga kommentarer: