torsdag 7 oktober 2010

VAD ÄR ALLA HUNDAR NÄR DET REGNAR?

Spöregn och lite blåst idag. Är det inte det vi brukar kalla "hundväder"?
Men är det inte märkligt att ingen är ute idag?
Jag observerade följande på min promenad:

Hundar behöver bajsa och kissa mindre sällan när det regnar.
Hundar behöver ingen, eller så lite som möjligt, med motion när det regnar.
Hundar behöver mindre stimulans när det regnar.
Hundar ska vara inomhus när det regnar.

Ja,jag är lite ironisk,men här där jag bor, fullkomligt kryllar det av hundar av alla de sorter. Det går inte att gå många meter ute, innan man stöter på den första hunden . Därefter brukar man se iallafall ett antal till om man går en kortare promenad här i bostadsområdet.Idag gick jag ut vid ungefär samma tid som vanligt,gick en 40 minuters promenad och såg inte till en endaste. Jag konstaterar att folk är lata,bekväma och rädda för regn. Köp en regnjacka vetja........

Inga kommentarer: