onsdag 27 oktober 2010

En bra 27:nde oktober

Datumet är den klassiska lönedagen för en kommunalanställd, och alla människor blir väl lite extra "till sig i brallan" av att få lite pengar in på kontot!? Tyvärr brukar de ju försvinna lika fort när räkningar och annat är betalt,men för några timmar får man ju känna sig rik med tvåsiffriga belopp på kontot iallafall.

Jag glömmer aldrig en gång för länge sedan då jag kanske var strax över tjugo,och traskade in på "gamla" Vivo i min hemort för att handla. I högtalarna truddiluttade Magnus Uggla med låten "Kung för en dag" och kassabiträdet utbrister: Jag tänker alltid på dig när jag hör denna låten! Ha,ha,visste inte om jag skulle ta det som en komplimang eller bli förnedrad,men jag valde att se det positivt. För visst måste det väl ändå vara bättre att vara givmild och rik en dag i månaden,än att sitta med alla pengar på banken och spara? Jag intalar mig det, och inser snabbt: Någon sparare lär jag aldrig bli:-)

Idag är jag kung,om så bara för en dag!!! Kramar till er

Inga kommentarer: