torsdag 7 oktober 2010

BLONDINEN

När en lastbilschaffis stannar för rött trafikljus,glider en liten Nissan Micra upp jämsides...Ur Micran hoppar en blondin ut och springer runt till lastbilens förardörr och knackar på.Lastbilsschaffisen vevar ner rutan och blondinen säger:
-Hej,jag heter Linda och din last håller på att läcka ut.

Lastbilsschaffisen struntar fullständigt i blondinen,men när han stannar vid nästa rödljus upprepas samma sak igen.Blondinen kommer ut ur bilen,springer runt till förardörren och knackar på rutan igen.Chaffisen vevar ner rutan och blondinen utbrister igen:
-Hej,jag heter Linda och din last håller på att läcka ut.

Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter ner mot gatan.

Vid tredje trafikljuset händer samma sak ytterligare en gång.Blondinen springer anfådd ut ur Micran och knackar på.
-Hej,jag heter Linda och jag sa att din last håller på att läcka ut.

När det blir grönt,drar lastbilen på och hinner fram till nästa rödljus i god tid innan Micran.Men den här gången hoppar lastbilsschaffisen ur och skyndar iväg att möta Micran.Han knackar på fönstret till förardörren och när blondinen vevar ner rutan säger han:
-Hej,jag heter Bosse, det är mitten av Januari och jag kör saltbilen.......!

Inga kommentarer: