fredag 12 november 2010

Och förrgår var inte ett dugg bättre!!!!!!

Vaknar tidigt som vanligt. Äter frukost,går i vanlig ordning igenom hunden och hittar dessa jäkla utslag som alltid kommer. Ringer vetrinären och får tid 45 minuter senare på en återbesökstid. Stressad!!!! På med kläder,ut med hunden,skrapa fram bilen efter snöfallet och iväg. Kommer ut från vetrinären,fattig och med nytt antibiotikarecept i handen. Vidare till Rosenlundsapoteket för att lösa ut. Som vanligt är detta ett apotek utan tabletter! När ska jag lära mig att detta apotek aldrig har något hemma!?. Hem med hunden,vidare till A6 och får hennes piller tillslut. Hem och iväg på långpromenad innan magen äntligen får sig något att äta. när sambo kommer hem kommer nästa överaskning. Svärföräldranas hundar har noskvalster och Troja ska också behandlas. Piller,piller,piller.....De vill ge henne "Ivomec",ett preparat hon kan dö av då vissa raser inte tåler det. Jag vägrar och får andra piller istället. Svärfar tycker tabletterna är skit och "anklagar" vår stadshund för att vara smittokällan till detta.... Det är dock INTE vår hund som snorklar i näsan och visar symtom!

Nästa projekt under dagen blir att jaga en människa som bjudit mig till systerns homeparty på kvällen. Hon ska åka med mig och svarar inte i telefon! Jag vet inte vart vi ska och får tag i henne vid 17. Då är det 1,5 timme kvar tills partyt börjar.Efter mycket strul blir jag helt plötsligt chaufför för 4 personer på vägen till Barnarp och kommer fram svettig,irriterad och försenad.  Nåja,kvällen blir sen ganska trevlig och jag kommer hem med iallafall en beställning på en underbar parfym och lite fräscha kryddor. Ska bli spännande att se hur mycket strul det blir med att få varorna sen!

Inga kommentarer: