fredag 12 november 2010

När är man rökfri?????

Trodde ni att jag börjat igen? Nej,jag har inte börjat röka igen. Eller jo,jag har rökt! Jag har rökt 4 underbara cigaretter på tre veckor,men det är väl inte att "vaneröka"? Jag menar att ca 1 cigg i veckan knappast kan räknas ens?En människa som slutar äta godis och sen tar en godisbit är väl ingen större syndare och får massa ovett? Var går gränsen på när man slutat med en last?  "Får" jag ta EN cigg om 1 år,om 10 år utan att det räknas som att jag börjat röka igen?
Nåja,jag anser fortfarande att jag slutat röka och känner mig stolt och duktig. Det är faktiskt inte kul att ingen tror på en och man hela tiden får höra "Du kommer snart börja igen"! Tack för er tro och uppmuntrande ord...... Jag klarar mig nog utan,tack!

1 kommentar:

Nina sa...

heja dig!
Klart du får ta en liten då och då.Vänj kroppen sakta....
Kämpa på och hoppas allt är bra!!
Kram Nina